fredag 10 juli 2009

3179

Oj! När Muffin kom till oss för snart 3 månader sen vägde han ca 1,5 kg. Idag vägde Nora och jag Muffin och vågen stannade på ca 3,2 kg... jag vet att han är ett matvrak... men det var ändå mer än jag väntade mej :)

Mia och Björn, tror ni att vi övergöder honom??



Alltså han gillar verkligen mat. Om man har skinka på mackan så får man vara på sin vakt. Trots att man har lyft honom från bordet MÅNGA gånger kan han lura på skinka och kasta sig över mackan och snabbt fånga skinkan med tassen.

Nora kan ge Muffin mat, alltså fylla på hans torrfoder, men Siri som gärna vill mata honom har lite problem. När hon tar hans mat och ska fylla på blir han helt till sig... jamar, spinner, hoppar upp och stryker sig mot henne... hon ramlar nästan omkull :)

3 kommentarer:

  1. Jag tror inte alls att ni övergöder er lille prins. Beano väger också en bra bit över 3 kg. Så länge dom är kattungar (ca 10 månader) så tycker jag att dom ska få äta så mycket dom vill av den feta kattungematen. Muffin gör säkert av med mycket energi också. Han ser ju smärt och fin ut (och väldigt söt)!

    Mia

    SvaraRadera
  2. När han börjar bli runt året får man se upp så att det inte blir en liten tjockiskatt, som vår Nora! ;-) Vi var inte alls beredda på den enorma aptitökningen som blev när hon kastrerades och hon blev en liten rulta, med en mage som aldrig kommer att försvinna. Nu är hon ganska ok i vikt, men den där magen blir hon som sagt aldrig av med. Både Nora och Greta äter smalfoder som vuxna. Nora äter gärna Gretas portioner också, så man får vara på sin vakt :) Så länge det inte påverkar hälsan negativt gör det inget om hon inte är toksmal, tycker vi. (vi ställer inte ut våra katter)

    SvaraRadera
  3. Ja, jag tycker att Muffin är smärt och fin. Men han börjar bli en stor kille :)
    Han får äta så mycket han vill av sitt royal canin kitten...och trots att han vill smaka på allt så låter vi honom nöja sig med sitt torrfoder.

    SvaraRadera